Deelnemers tweede lichting (2017)
In het tweede jaar van de JBA kunnen leerlingen voor het eerst kiezen uit twee richtingen. Net als in het eerste jaar is dat Culture & Society. Nieuw is de richting Science & Technology, ontwikkeld in samenwerking met Zuyd Hogeschool. De staf van de bètafaculteit van de Universiteit Maastricht verleent haar medewerking in de vorm van leermeesters. Het aantal leerlingen dat deelneemt aan de JBA-activiteiten is in dit tweede jaar gestegen van 15 naar 47!
Mickey Lammers V5V
Eva Prakken V5AT
Merel Schreurders V5AT
Yang Mei Frings V5AT
In het tweede jaar van de JBA kunnen leerlingen voor het eerst kiezen uit twee richtingen. Net als in het eerste jaar is dat Culture & Society. Nieuw is de richting Science & Technology, ontwikkeld in samenwerking met Zuyd Hogeschool. De staf van de bètafaculteit van de Universiteit Maastricht verleent haar medewerking in de vorm van leermeesters. Het aantal leerlingen dat deelneemt aan de JBA-activiteiten is in dit tweede jaar gestegen van 15 naar 47!
Culture & Society
Deelnemerslijst 2017
CMC/ Eijkhagen:
Carolien
Scherpbier, V5b,
Nadia
Arbinger, V4c
Dewi
Gosenson, V4c
Zoë Hintjes,
V4c,
Willemijn
Lenssen, V4c.
Koen
Mühlenberg, H4d.
Scholen van Bernardinuscollege:
Britt Blanker,
H46
Myrthe Bremer, A54
Femke Duisberg,
A54
Luann Hausmann,
H44
Verena Helgers,
G56
Ivy Kockelkorn, A41
Arianbe Quayoumi, A52
Farah Qureshi, G46
Cindel Schouw, H44
Britney Willigenburg, A52
Elmira Ziyani, A53
Sintermeertencollege:
Anne Claessens, V4AT
Cil
Bemelmans, V4CMickey Lammers V5V
Eva Prakken V5AT
Merel Schreurders V5AT
Yang Mei Frings V5AT
Begeleiders Culture & Society:
Nathalie Crapanzano (CMC/Eijkhagen, tevens algemeen coördinator)
Jolanda Blanker (Scholen van het Bernardinuscollege)
Raymond Samulski (Sintermeertencollege)
Science & Technology
John Reumkens, Scholen van het Bernardinuscollege (coördinatie S & T)
Ralph Peters (Zuyd/ coördinatie)
Karin van Schijndel, Sintermeertencollege
Ad Benders, CMC. locatie Eijkhagen
Science & Technology
Deelnemerslijst 2017
CMC/ Eijkhagen:
Sarah Hafez V5B
Gianna Hofman V4C
Sarah Hafez V5B
Gianna Hofman V4C
Scholen van Bernardinuscollege:
Sintermeertencollege:
Begeleiders Science & Technology:
Sharon Fischer 4G
Rutger Berns 4A
Tom Aretz 5 G
Jeroen van de Werdt 4H
Dion Luthjens 4H
Funmilayo Olugbega 4H
Beau Wilmink 4A
Steven Goosens 4H
Yrsa Kleijkers 5A
Renske Wierda 5G
Sintermeertencollege:
Ilse Heijnen V4C
Kylian Yacoub V4C
Mick Rijken V4C
Riduan Erkan V4C
Max Crutzen V4B
Cynthia Heinen V4C
Robin de Hoogh H4E
Lina El Ghadouari H4E
Roy Souren V5C
Jans Hameleers V5C
Kayleigh Kicken V4AT
Bo Starmans V4B
Bo Starmans V4B
John Reumkens, Scholen van het Bernardinuscollege (coördinatie S & T)
Ralph Peters (Zuyd/ coördinatie)
Karin van Schijndel, Sintermeertencollege
Ad Benders, CMC. locatie Eijkhagen
DE EERSTE LICHTING (2016)
Anne- Fleur Wildenburg
Jelle Kisters
Quinlan Rijks
Mirte van Laar
Goya van der Heijden
Lieve Otten
Sintermeertencollege:
Maaike van Buuren
Floor Janssen
Josien Rompelberg
Danae Smeets
Nika Trilsbeek
Coen Wolters
Eijkhagen/ CMC:
Jody Mommertz
Jarne Erkens
Lotte Franck
- Hoe leer ik te zeggen wat ik denk?
- Beter leren plannen en mijn doelstellingen nastreven. Wanneer ik iets plan is het vaker het geval dat ik het niet nakom. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel gebeurt?
- Meer initiatieven tonen en zelf de beslissing durven nemen, niet alles laten afwachten of iets als 'vanzelfsprekend' nemen.
-Hoe kan ik mijn standpunten verdedigen op een manier waar de andere deelnemers van de discussie mijn standpunten goed kunnen inzien, zonder deze meteen met mij te delen,zodat het een discussie blijft en niet een betoog wordt?
-Hoe start ik een gesprek met iemand waar ik ogenschijnlijk niets gemeen mee heb?
-Welke vaardigheden kunnen meer van belang zijn en welke vaardigheden kunnen van minder belang zijn voor een universitaire technische studie?
- Wat kan ik doen om doelgericht en efficiënt te gaan werken?
- Op welke manier kan ik beter leren documenteren, opruimen en archiveren met de informatiedichtheid van tegenwoordig?
- Handiger worden in samenwerken, waar ik soms te maken heb met verschillen in motivatie en niveau, hoe kan ik hier het handigst mee omgaan?
- (te) Hoge eisen aan mezelf stellen, Waarvoor is dat nodig en wanneer moet ik dat meer kunnen relativeren en is íets minder ook genoeg?
- Hoe kan ik een goed gesprek onderhouden? Ik vraag me vaak af waar ik het in godsnaam over zou moeten hebben met iemand (vaak denk ik ‘het zal ze toch wel niet interesseren’)
- Hoe maak ik een goede planning en hoe houd ik me daar vervolgens ook aan?
- Hoe ontwikkel ik houdbare vaardigheden? Hoe ontwikkel ik dus vaardigheden die in een latere carrière heel belangrijk zijn?
- Hoe kan ik leren om op de juiste manier kritiek te ontvangen?
- Hoe kan ik leren om mijn ongelijk beter te accepteren?
- Zelfverzekerder worden en beter voor mijn eigen mening uit durven komen
- Hoe kan ik mijn vaardigheden op het gebied van ‘mensen helpen’ vergroten?
- Welke vaardigheden kunnen van pas komen bij mijn vervolgstudie en hoe kan ik deze beter ontwikkelen?
- Hoe ga ik efficiënter om met mijn tijd?
- Hoe zorg ik ervoor dat ik dingen minder vooruit schuif?
- Ik wil graag beter leren plannen en dingen beter organiseren.
- Ik wil graag leren hoe je dingen geregeld krijgt. Als je bijvoorbeeld ergens hulp voor nodig hebt van een bedrijf hoe zorg je er dan voor dat dat bedrijf je serieus neemt en naar je wilt luisteren?
- Wat kunnen kunstuitingen of kunstbelevingen betekenen voor de samenleving/maatschappij?
- Het internet als echte wereld, hoe gaan we daar mee om?
- Welke eigenschappen moet ik (beter) ontwikkelen voor een geneeskundestudie?
- Hoe kan ik beter worden in gesprekken aangaan met vreemden en mezelf presenteren?
Lotte Franck
Overzicht coaches en leermeesters
·
Mirte van
Laar
Leermeester : Chris
Wiesen
Coach : Inge Pauw
·
Jarne
Erkens
Leermeester : Egid
van Houtem
Coach : John Reumkens
·
Jody
Mommertz
Leermeester : Sarina
Hoogendam
Coach : Jolanda Berendrecht
·
Maaike
van Buuren
Leermeester : Juliëtte
van Dijk
Coach : Nathalie Crapanzano
·
Danaé
Smeets
Leermeester : Fanny
Koerts/ Joost Vrouenraets
Coach : Eric
Schneiders
·
Goya van
der Heijden
Leermeester : Alette
Baartmans
Coach : Olga Godschaik
·
Nika
Tilsbeek
Leermeester : Jan
van Leeuwen
Coach : Jos van Eyk
·
Jelle
Kisters
Leermeester : Tanja
Jadjanansing
Coach : Wim
Horsch
·
Floor
Janssen
Leermeester : Prof.
Dr. Van Eekelen
Coach : Erno Mijland
·
Coen
Wolters
Leermeester : Jos
van Eyk
Coach : Astrid Roebroeck
·
Quinlan
Rijks
Leermeester : Martijn
Aslander
Coach : Femke Kettenis
·
Anne-Fleur
Wildenburg
Leermeester : Claire
Boonstra
Coach : Aimeé Dalemans
·
Josien
Rompelberg
Leermeester : Lotte
de Rooij
Coach : Peter-Paul Lenssen
·
Lieve
Otten
Leermeester : Jochum
Damstra
Coach : Theo Wismans
·
Liz van
Loon
Leermeester : Prof.
Dr. Heymans
Coach : Inge Pauw
·
Lotte
Franck
Leermeester : Simone
Haenen
Coach : Ank GardeniersLEERVRAGEN:
- Hoe kan ik geordender werken?- Hoe leer ik te zeggen wat ik denk?
- Beter leren plannen en mijn doelstellingen nastreven. Wanneer ik iets plan is het vaker het geval dat ik het niet nakom. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel gebeurt?
- Meer initiatieven tonen en zelf de beslissing durven nemen, niet alles laten afwachten of iets als 'vanzelfsprekend' nemen.
-Hoe kan ik mijn standpunten verdedigen op een manier waar de andere deelnemers van de discussie mijn standpunten goed kunnen inzien, zonder deze meteen met mij te delen,zodat het een discussie blijft en niet een betoog wordt?
-Hoe start ik een gesprek met iemand waar ik ogenschijnlijk niets gemeen mee heb?
-Welke vaardigheden kunnen meer van belang zijn en welke vaardigheden kunnen van minder belang zijn voor een universitaire technische studie?
- Wat kan ik doen om doelgericht en efficiënt te gaan werken?
- Op welke manier kan ik beter leren documenteren, opruimen en archiveren met de informatiedichtheid van tegenwoordig?
- Handiger worden in samenwerken, waar ik soms te maken heb met verschillen in motivatie en niveau, hoe kan ik hier het handigst mee omgaan?
- (te) Hoge eisen aan mezelf stellen, Waarvoor is dat nodig en wanneer moet ik dat meer kunnen relativeren en is íets minder ook genoeg?
- Hoe kan ik een goed gesprek onderhouden? Ik vraag me vaak af waar ik het in godsnaam over zou moeten hebben met iemand (vaak denk ik ‘het zal ze toch wel niet interesseren’)
- Hoe maak ik een goede planning en hoe houd ik me daar vervolgens ook aan?
- Hoe ontwikkel ik houdbare vaardigheden? Hoe ontwikkel ik dus vaardigheden die in een latere carrière heel belangrijk zijn?
- Hoe kan ik leren om op de juiste manier kritiek te ontvangen?
- Hoe kan ik leren om mijn ongelijk beter te accepteren?
- Zelfverzekerder worden en beter voor mijn eigen mening uit durven komen
- Hoe kan ik mijn vaardigheden op het gebied van ‘mensen helpen’ vergroten?
- Welke vaardigheden kunnen van pas komen bij mijn vervolgstudie en hoe kan ik deze beter ontwikkelen?
- Hoe ga ik efficiënter om met mijn tijd?
- Hoe zorg ik ervoor dat ik dingen minder vooruit schuif?
- Ik wil graag beter leren plannen en dingen beter organiseren.
- Ik wil graag leren hoe je dingen geregeld krijgt. Als je bijvoorbeeld ergens hulp voor nodig hebt van een bedrijf hoe zorg je er dan voor dat dat bedrijf je serieus neemt en naar je wilt luisteren?
- Wat kunnen kunstuitingen of kunstbelevingen betekenen voor de samenleving/maatschappij?
- Het internet als echte wereld, hoe gaan we daar mee om?
- Welke eigenschappen moet ik (beter) ontwikkelen voor een geneeskundestudie?
- Hoe kan ik beter worden in gesprekken aangaan met vreemden en mezelf presenteren?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten