Zuyd Hogeschool heeft een eigen groep van leermeesters en coaches samengesteld voor de leerlingen van de JBA-groep Science & Technology:
De 4 coaches:
Henri is 27 jaar en heeft
een professionele achtergrond in Technische Bedrijfskunde en Supply Chain
Management. Sinds 4 jaar is Henri werkzaam
bij Zuyd Hogeschool aan de Bèta Faculty of Sciences & Technology. Hij is hoofdzakelijk
bezig met onderwijs ontwikkelen, verzorgen en coördineren. Bovendien begeleidt
en coacht Henri met veel plezier studenten in het kader van stage- en
afstudeerprojecten. Het lijkt hem leuk om ook een middelbare
scholier in dit JBA-traject als coach te ondersteunen.
Hanne
Drijkoningen (JBA-coach)
Hanne is 34 jaar - gedreven, loyaal en teamplayer zijn
woorden die haar goed omschrijven. Als Master in de Toegepaste Economische
Wetenschappen oefent zij een aantal functies uit bij Zuyd Hogeschool. Met haar
liefde voor lesgeven is zij begonnen als docent. Ondertussen zorgt Hanne als
coördinator Hoofdfase opleiding Engineering ervoor dat de belangen van de
student, organisatie en medewerkers op elkaar afgestemd worden. Ten slotte doet
ze onderzoek naar hoe innovatie in het MKB gestimuleerd kan worden. Ze houdt
ervan om verschillende uitdagingen samen te brengen. Hanne ziet ernaar uit om
in het kader van deze JBA ook leerlingen van het VO te mogen coachen.
Mijn naam is Els Nijenhuis en ik werk sinds 2002 met veel plezier als docent (met een aantal uitstapjes in de rol van coördinator en onderzoeker) bij Zuyd Hogeschool. In de jaren tachtig heb ik orthopedagogiek gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam, een geweldige periode in een erg interessante stad, en in 1987 ben ik afgestudeerd. Samen met mijn partner ben ik teruggekeerd naar het Limburgse land en hier als begeleider, coach en trainer van ‘moeilijke’ doelgroepen aan de slag gegaan. Vervolgens werkte ik een aantal jaren als projectleider en opleidingsadviseur. In 2002 ben ik voorzichtig gestart, met een viertal uurtjes, als docent interculturele communicatie, onderhandelen, methodiek & diagnostiek en projectmatig werken bij de opleiding SPH in Sittard. Sinds 2004 ben ik ook als docent gedragswetenschappen en communicatie verbonden aan de faculteit Techniek, tegenwoordig Bèta Science en Technology. In 2015 heb ik een opleiding in het kader van ‘brein’-centraal leren afgerond. Daarnaast ben ik lid van de examencommissie Bèta en nauw verbonden met de ontwikkeling van het studieloopbaanbeleid en het beleid rondom ‘studeren met een functiebeperking’.
De 11 leermeesters:
Els Nijenhuis (JBA-coach)
Mijn naam is Els Nijenhuis en ik werk sinds 2002 met veel plezier als docent (met een aantal uitstapjes in de rol van coördinator en onderzoeker) bij Zuyd Hogeschool. In de jaren tachtig heb ik orthopedagogiek gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam, een geweldige periode in een erg interessante stad, en in 1987 ben ik afgestudeerd. Samen met mijn partner ben ik teruggekeerd naar het Limburgse land en hier als begeleider, coach en trainer van ‘moeilijke’ doelgroepen aan de slag gegaan. Vervolgens werkte ik een aantal jaren als projectleider en opleidingsadviseur. In 2002 ben ik voorzichtig gestart, met een viertal uurtjes, als docent interculturele communicatie, onderhandelen, methodiek & diagnostiek en projectmatig werken bij de opleiding SPH in Sittard. Sinds 2004 ben ik ook als docent gedragswetenschappen en communicatie verbonden aan de faculteit Techniek, tegenwoordig Bèta Science en Technology. In 2015 heb ik een opleiding in het kader van ‘brein’-centraal leren afgerond. Daarnaast ben ik lid van de examencommissie Bèta en nauw verbonden met de ontwikkeling van het studieloopbaanbeleid en het beleid rondom ‘studeren met een functiebeperking’.
Jo Spaubeck (JBA-leermeester)
Jo Spaubeck is werkzaam bij Zuyd
Hogeschool en verschillende universiteiten wereldwijd, waaronder NNGASU in
Rusland en TH Köln in Duitsland. Hij verzamelde veel praktijkervaring door eigen bedrijven en in het bedrijfsleven. Sinds 7 jaar is hij actief als senior
expert voor PUM The Netherlands met projecten in Rwanda, Nepal, Bosnië,
Djibouti en Georgië. Jo denkt, dat een
‘international window’ voor alle Zuyd-studenten een meerwaarde heeft,
kijk verder dan Parkstad …The World is a
village!
Gabriëlle
Tuijthof (JBA-leermeester)
Gabriëlle is lector Smart Devices bij Zuyd Hogeschool.
Als lector werkt zij samen met haar team van docenten en studenten aan het
ontwerpen van zgn. ‘wearables’ (zoals fitbit of smartwatch) die mensen kunnen
helpen bij gezond bewegen zoals het herstel van een sportblessure, snelle
diagnose van een bacteriële infectie in een gewricht en het bijhouden van het
bewegingspatroon van mensen met overgewicht. Daarbij werken Gabriëlle en haar
team samen met bedrijven, ziekenhuizen en zorginstellingen.
Jacques Kimman (JBA-leermeester)
Jacques Kimman is lector Nieuwe Energie bij Zuyd Hogeschool en werkt voor de Nederlandse overheid aan het faciliteren van het maatschappelijke veranderingsproces naar een volledig duurzame samenleving. Hiervoor blijkt een integrale benadering nodig en een onconventionele manier van denken. Belangrijke kennis hiervoor verkrijgt hij door een internationaal samenwerkingsprogramma op het gebied van Duurzame Steden, waarin de koplopersteden in de wereld, zoals Zürich, Ludwigsburg en Kopenhagen worden ondervraagd en hun leerervaringen geanalyseerd. Op basis van deze kennis is hij adviseur van de Gemeente Maastricht in het platform Cool Maastricht.
Martijn Zoet (JBA-leermeester)
Martijn Zoet, lector bij Zuyd Hogeschool en ondernemer, houdt zich bezig met nieuwe digitale ontwikkelingen. Hij is wars van hypes en benadert deze ontwikkelingen op een nuchtere manier. Onderwerpen die zijn speciale interesse hebben zijn process management, decision management, business rules management, FinTech en Regulatory Hacking.
Nurhan Abujidi (JBA-leermeester)
Nurhan Abujidi studeerde in 1996 af aan de faculteit Bouwkunde van de Bir Zeit Universiteit Palestina en heeft tot 2000 gewerkt als hoofdarchitect van het Palestijnse ministerie van Oudheden en Cultureel Erfgoed. Ze was en is docent, onderzoeker en coördinator bij verschillende Europese universiteiten en organisaties. Denk daarbij aan thema’s als behoud van historische steden en gebouwen, de architectuur van menselijke bewoning, stedelijke planning en duurzame ontwikkeling van de stad van de toekomst. Nurhan is zeer energiek en actiegericht – ze stroopt graag samen met haar studenten en met bewoners, middenstand en andere belanghebbenden de mouwen op om een wijk écht te transformeren (‘Urban Actions Lab’). Sinds 1 april 2016 is prof. dr. Nurhan Abujidi aangesteld als lector Smart Urban Redesign bij de faculteit Bèta Sciences and Technology van Zuyd Hogeschool en teamleider onderzoek van de themalijn Sustainable Built Environment.
Pascal Buskens (JBA-leermeester)
Pascal Buskens is principal scientist voor colloïdchemie en coatings bij TNO en ervaren in het ontwerpen en maken van nanogestructureerde materialen. Deze materialen hebben meestal een specifieke optische functionaliteit. Veel van de producten en technologieën waar Pascal aan werkt hebben te maken met het gebruik van zonlicht als energiebron. Daarnaast werkt Pascal deeltijd bij Zuyd als lector Nanogestructureerde Materialen, en bij de RWTH Aachen University als groepsleider Optische Materialen.
Paul Borm (JBA-leermeester)
Paul is ex-hoogleraar Toxicologie, ex-lector Life Sciences en hij leidt alweer 5 jaar mijn tweede start-up bedrijf. Tevens begeleidt hij graag ondernemende studenten met internationale interesse, die buiten de lijntjes kleuren, maar ook doorzetters zijn. Zijn motto: "Leren doe je je hele leven… waarvan akte. Gebied maakt niet zoveel uit, wel je instelling…".
Ralph Peters (JBA-leermeester)
Ralph deed de studie van zijn (jeugd-)dromen, Lucht- en Ruimtevaarttechniek in Aachen/DL. Hij wilde uiteraard alles van boven bekijken maar door een verlamming tijdens zijn studie liep het allemaal anders. De verlamming werd overwonnen, hij stopte met ver vooruit plannen, maakte zijn studie af en bleek een 'pionier' in zich te hebben. Twee keer mocht hij in Centraal-Europa 'green-field' een bedrijf opstarten, wat een geweldig creatief en uitdagend proces bleek te zijn met een prachtig, tastbaar resultaat. Ook begeleidde hij bedrijven in Oostenrijk, Duitsland, Nederland en België met het verhogen van hun productiviteit. Bij dat alles bleek, dat de sleutel tot succes niet alleen in methode en techniek zat maar veelmeer nog in de mensen en hun trots op wat ze doen. Na 21 jaar bedrijfsleven stapte hij over naar het hoger onderwijs om zijn ervaringen te delen met collega's en studenten. Prachtig om te doen - voel je uitgenodigd mij te benaderen - ik weet vanalles, jij weet vanalles, samen weten we veel...!
Rob Jacobs (JBA-leermeester)
Rob Jacobs heeft in zijn rol als Registeraccountant en Registercontroller ca. 20 jaar als financieel professional in het bedrijfsleven gewerkt. Tegenwoordig is hij via Zuyd Hogeschool, Universiteit Maastricht en Vrije Universiteit Amsterdam betrokken bij onderwijs- en onderzoekswerkzaamheden. Hij houdt zich bezig met de vraag hoe duurzaamheidsvraagstukken en de impact van technologie organisaties veranderen en wat dit betekent voor de financiële functie. Daarnaast probeert hij via zijn eigen onderneming (CIRCLE5) theorie en praktijk aan elkaar te koppelen.
Zeger Vroon (JBA-leermeester)
Zeger is
afgestudeerd in 1991 aan de Rijksuniversiteit Utrecht met als onderwerp
opslagfosforen. Zijn interesse voor chemie en scheikunde is ooit begonnen door
zijn liefde voor vuurwerk en chemicaliën. Hij promoveerde aan de Universiteit
Twente en werkte aansluitend als wetenschapper bij TNO Eindhoven. Thema’s die
zijn interesse hebben zijn o.a. geochemie, duurzame energie, membranen,
anorganische coatings en toepassingen hiervan binnen de petrochemie,
automotive, solarcells (lichtmanagement) en de high-end equipment markt. Hij
begeleidt met plezier Zuyd-studenten van de opleidingen Chemie en Chemische
Technologie bij hun afstuderen bij TNO. Sinds 2010 is Zeger Vroon benoemd als
bijzonder lector ‘Zonne-energie in de
gebouwde omgeving’ bij Zuyd Hogeschool.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten